Jak nawodnić organizm?

Jak nawodnić organizm?

Pragnienie, zmęczenie, bóle głowy, czy rozdrażnienie to zaledwie kilka objawów odwodnienia organizmu. Jest to śmiertelnie niebezpieczny stan - w końcu jak wiadomo, ciało człowieka składa się głównie z wody. W naszych organizmach znajduje nawet 75% tego składnika - jest to jednak uzależnione od płci, masy, wieku, jak i budowy ciała. Jak więc zauważamy, trzeba dbać o regularnie nawadnianie organizmu - mężczyźni powinni przyjmować ok. 2,5 l płynów dziennie, natomiast kobiety około 2 l. Jak skutecznie nawodnić organizm - po jakie produkty sięgać? Sprawdź to w naszym artykule!

Każdego dnia pij dużo wody

Jedną z odpowiedzi na pytanie, jak nawodnić organizm, jest oczywiście picie dużych ilości wody. Każdego dnia tracimy jej mnóstwo (dowiedz się więcej), dlatego też musimy ją regularnie uzupełniać. Zgodnie z tym, co mówią eksperci, kobiety powinny wypijać mniej-więcej 2 litry wody dziennie, natomiast mężczyźni trochę więcej - 2,5 l wody dziennie. Warto tutaj jednak zaznaczyć, że u niektórych osób to zapotrzebowanie może być znacznie większe - dotyczy to np. sportowców. Znacznie więcej płynów powinniśmy przyjmować także latem, gdy temperatury są bardzo wysokie. Co więcej, należy pamiętać o piciu większej ilości wody również podczas przeziębień. Niemniej ważne jest to, że najlepszym wyborem jest woda źródlana, czy zmineralizowana.

Codziennie sięgaj po porcję warzyw i owoców

Nie bez powodu mówi się, że owoce i warzywa to samo zdrowie. W końcu mają one w sobie mnóstwo cennych witamin i minerałów. Składają się również z wody, dlatego też warto sięgać po nie każdego dnia, aby móc skutecznie nawodnić organizm. Duże ilości wody ma zwłaszcza arbuz, który w 90% składa się właśnie z wody. Jest smaczny, a do tego zaspokaja pragnienie, dlatego to idealny owoc zwłaszcza latem, ale nie tylko.

Niektórzy jednak nie przepadają za owocami i warzywami. Na szczęście jest dla nich świetna alternatywa - są nimi soki i smoothie. Najlepsze są te świeżo wyciskane - z całą pewnością nie warto sięgać po te, które są jedynie częściowo na bazie soku, ponieważ nie smakują one zbyt dobrze, a poza tym mają w sobie mnóstwo cukru.

Jedz zupy

W jadłospisie osób, które często walczą z objawami odwodnienia, nie może zabraknąć również zup. Są to płynne posiłki, które szybko i skutecznie uzupełniają niedobory płynów i innych składników odżywczych w organizmie. Poza tym nie trzeba chyba nikomu mówić, że zupy są bardzo smaczne, zdrowe i pomogą zachować świetną sylwetkę.

Zdecyduj się na kroplówkę nawadniającą

Mimo że istnieje wiele domowych sposobów na nawodnienie organizmu, to jednak na efekty zazwyczaj trzeba trochę poczekać. Czasem nie mamy tego czasu lub też po prostu nie chcemy czekać. W takim wypadku ciekawą propozycją jest kroplówka nawadniająca, na którą warto zdecydować się, gdy występują takie objawy jak: zmęczenie, osłabienie, bóle głowy, drżenie mięśni, czy nadmierna senność. Decydując się na takie rozwiązanie, możemy liczyć na natychmiastowy efekt. Gospodarka wodno-elektrolitowa organizmu od razu zostanie uzupełniona, natomiast samopoczucie ulegnie znacznej poprawie.

Co więcej, tego typu kroplówki witaminowe są całkowicie bezpieczne. Kiedyś korzystały z nich jedynie gwiazdy, którym zależało na tym, aby jak najszybciej pozbyć się nieprzyjemnych objawów niedoborów, ale już dziś są one dostępne dla każdego. Ich cena jest atrakcyjnie niska, ale najważniejsze jest to, że nie występują po nich żadne skutki uboczne. Warto też wiedzieć, że można je regularnie wykonywać - wszystko jednak musi odbywać się po konsultacji z lekarzem.

Pij wodę kokosową

Naturalny. Niskokaloryczny. Szybko uzupełnia płyny. To trzy najważniejsze zalety wody kokosowej. Wystarczy wypić zaledwie szklankę wody kokosowej, aby uzupełnić niezbędne płyny i składniki odżywcze w organizmie. I choć najczęściej sięgają po nią sportowcy, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby każdy mógł ją pić każdego dnia. Aby zauważyć spektakularne efekty, warto wypijać nawet trzy szklanki wody kokosowej w ciągu dnia.

Postaw na produkty mleczne

Co tu dużo mówić - nie każdy uwielbia wodę. Dlatego też warto napisać kilka słów o doskonałych zamiennikach tego produktu. A są nimi niesłodzone produkty mleczne, do których zaliczamy mleko, maślankę, czy kefir. Są to pełnowartościowe posiłki z dużą zawartością wapnia, po które warto sięgać każdego dnia, aby dostarczyć organizmowi niezbędne płyny.

Pij zdrowe i pyszne herbatki ziołowe

Kolejną świetną propozycją są herbatki ziołowe, które warto pić każdego dnia. Szybko ugaszają pragnienie - zarówno zimą, jak i latem. Dobrym pomysłem jest także picie naparów z herbaty białej i zielonej, ponieważ zawierają wiele przeciwutleniaczy i doskonale nawadniają ciało.

Każdego ranka wypijaj szklankę wody z cytryną

To chyba jeden z najpopularniejszych środków na szybkie nawodnienie organizmu. Przygotowanie takiej wody cytrynowej jest banalnie proste! Należy przegotować wodę, a następnie dodać do niej sok z połówki cytryny i niewielką ilość miodu. Taką “miksturę” trzeba dokładnie wymieszać i po prostu wypić. Jest to połączenie, które najlepiej pić rano, ponieważ ma działanie pobudzające i odświeżające, lecz szklanka wody cytrynowej znakomicie się sprawdza również w ciągu dnia.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.